Általános szerződési feltételek

Az Internetes megrendelés feltétele az alábbi Általános Szerződési Feltételek elfogadása, amelyet a webáruházba való regisztráció során, regisztráció nélküli vásárlás esetén a fizetési mód kiválasztását követően tehet meg. Amennyiben nem ért egyet jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel, lépjen kapcsolatba a megadott elérhetőségeken a webáruházat üzemeltető Pingvin Napfény Gyógyszerészeti Zrt. ügyfélszolgálatával. A Pingvin Napfény Zrt. a gyógyszer kiskereskedelmet folytató 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. sz. alatti Pingvin Patika működtetője.

 

Tartalom

  1. A webáruház kezelése
  2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
  3. Megrendelés folyamata
  4. Szállítás
  5. Az elállás joga
  6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
  7. Panaszkezelés
  8. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban
  9. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jogszabály módosítás miatt 2022. január 01. napjától az alábbi ikonnal Gyógyszer megjelölt gyógyszer termékek csomagküldés útján, futárszolgálattal nem szolgáltathatók ki webáruházunkból.

A fentiekben hivatkozott módosításra tekintettel, 2022 januárjától a webáruházból történő rendelés során személyes átvételére kizárólag a 6723 Szeged Csongrádi sgt. 71. szám alatti Pingvin Patikávan van lehetőség.

Jelen ÁSZF-ben rögzített gyógyszerekre vonatkozó rendelkezések a fenti szabályra tekintettel kell értelmezni, a webáruházból megrendelt gyógyszer rendelését tehát kizárólag a 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. szám alatti Pingvin Patikában veheti át. Amennyiben csomagküldés útján történő házhoz kézbesítést szeretne választani, törölni szükséges minden gyógyszer besorolású terméket a kosarából.

1. A webáruház kezelése

A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel építettük fel, hogy Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák és megvásárolhassák a keresett termékeket. Az áruház funkcióit elsősorban a személyes vásárlás során is felmerülő igényekhez igazítottuk. A termékek kiválasztásához igyekszünk Önnek a lehető legtöbb információt nyújtani. Regisztráció nélkül is van lehetőség a termékek közötti böngészésre, a termékek kiválasztására, majd a termékek megvásárlására is, a regisztráció tehát nem feltétele a webáruházon keresztül történő vásárlásnak. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, mely megkönnyíti a keresést. A kívánt termékcsoportra kattintva, részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül, és eljuthat a termékek információs oldalaira. Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, fotó a termékről - esetenként eltérhet a megvásárolt termék dobozától, amennyiben a gyártó változtatott a csomagoláson - valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. A termék részletes ismertetője tartalmazza gyógyszher esetén a betegájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást. A keresés mezőben a termékekre, lehet rákeresni. Teljes szót, vagy szótöredéket is be lehet írni a keresőbe.

 

2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

A webáruházban a Magyarországon törzskönyvezett vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek, gyógyhatású termékek, homeopátiás kompley gyógyszerek, étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-, diétás élelmiszer termékek, gyógyászati segédeszközök, kozmetikumok és egyéb termékek rendelhetők meg. Mielőtt a vény nélkül kapható, megvásárolt gyógyszert és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményt használni kezdené, kérjük konzultáljon háziorvosával, gyógyszerésével. Az öndiagnózis és az abból adódó téves gyógyszerszedés esetenként káros mellékhatásokat eredményezhet. A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg betegtájékoztatóját használat előtt feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást. A hosszabb ideig tartó gyógyszerszedést megelőzően konzultáljon kezelőorvosával! 

A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó, forgalmazó, egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal.

A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.

A gyógyszerek és étrend-kiegészítők esetében, a gyógyszertárra vonatkozó szabályok szerint, olyan lejárati idejű termékek értékesíthetőek, amelyek minimális adagolási mennyiség mellett a lejárati időn belül felhasználhatóak.

A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak jegyzékét az Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ /NNGYK/ vezeti és teszi közzé az alábbi oldalon keresztül: Internetes gyógyszerkereskedelem/

Vásárló a COVID-19 antigén gyorstesztek kapcsán, a betegtájékoztatóban és jelen online értékesítési felületen feltüntetett használati útmutatóban foglalt tájékoztatón túlmenő szakmai információ biztosítás jogáról jelen ÁSZF elfogadásával lemond.

A vásárló a megrendelés leadásával hozzájárul, a megrendelésben szereplő e-mail címre történő számlaküldéshez. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben egészségpénztári számla kiállítását kérte és utánvétes fizetési módot választott, úgy a számla a továbbiakban is papír alapon, a csomagban kerül elhelyezésre.

Tájékoztatjuk, hogy a Bónusz Plusz Kártya Pontgyűjtő Program működési szabályzatának hatálya a www.pingvinpatika.hu oldalról történő rendelés esetére nem terjed ki.

3. Megrendelés folyamata

Megrendelés a Pingvin Patika webáruházán keresztül, a regisztrációt követően regisztrált vásárlóként vagy regisztráció nélkül vendégként adható le.

Regisztráció esetén a sikeres regisztrációról, valamint a regisztráció során megadott felhasználónévről rendszerünk e-mailben értesítést küld.

A regisztrációt követően a számlázási és szállítási információk a Saját fiók Címjegyzék menüpontjában adhatók meg. Alapértelmezetten a szállítási és számlázási információkat rendszerünk azonosnak tekinti, azonban a megrendelés során a számlázási és szállítási adatok tetszőlegesen módosíthatók.

Regisztráció nélküli, vendégként történő megrendelés esetén e-mail cím megadásával, majd a szállítási mód kiválasztásával és a szállítási cím megadásával adható le rendelés. A szállítási mód meghatározása során telefonszám megadása is szükséges.

Megrendelés

A termék kosárba helyezése után még lehetősége van folytatni a vásárlást és további termékeket a kosárba helyezni. A vásárlás befejezéséhez kattintson a Tovább a fizetéshez gombra, ahol regisztrált vásárlóként további szállítási, számlázási címet, és fizetési módot adhat meg, valamint a szállítással kapcsolatban megjegyzést is tehet. Vendégként történő vásárlás esetén a szállítási, számlázási cím meghatározására és fizetési mód kiválasztására az e-mail címének megadását követően van lehetősége. Megjegyzéseket mind a webáruháznak, mind a futárnak a További információk között a Megjegyzés pontban tehet.

Adatbeviteli hibák javítása: A Vásárlónak a Megrendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a szemetes kuka „Elem eltávolítása” ikonra kattintva, a teljes kosártartalom törlése a „Kosár kiürítése” gombra kattintva).

A webáruházban feltüntetett árak csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák az esetlegesen felmerülő egyéb költségeket (szállítási költség, súlyfelár, utánvételi díj). A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a Végösszeg pontnál tekintheti meg.

Hatósági árral rendelkező termékekre (például egyes tápszerek és pelenkák) vonatkozó rendelkezések:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Szolgáltató által forgalmazott egyes termékeknek (például tápszerek és pelenkák) hatóságilag megállapított ára van, melytől eltérni nem lehet. Hatósági árváltozás esetében, az esetlegesen bekövetkező hirtelen megnövekedett, nagy mennyiségű megrendelés okán bekövetkezett készlethiány esetén a hiányzó termékek beszerzése és értékesítése a megemelt hatósági áron történik. Erről ügyfélszolgálatunk minden esetben külön egyeztet a Vásárlóval. Amennyiben a Szolgáltató erre vonatkozó tájékoztatása ellenére a Vásárló nem fogadja el azt, Szolgáltató a megrendelést a tájékoztatást követően törölheti. Ebben az esetben a teljesített kifizetést a Vásárló számára Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti.

Termékhiány esetében a Vevő, a termék vételárának visszatérítésén kívül egyéb kedvezményre nem jogosult.


A megrendelt végösszeg teljesíthető:

  • átutalással, a visszaigazoló e-mailben megjelölt bankszámlaszámra
  • SimplePay online fizetéssel vagy
  • utánvéttel készpénzben a futárnak 

Egészségpénztári számlára történő vásárlás:

Webáruházunkban közvetlenül nem tud fizetni egészségpénztári kártyájával,azonban a fizetési mód kiválasztása során,lehetősége van egészségpénztári számlát igényelni.

Ebben az esetben az "EP kártyás számlát kérek" rovatot is ki kell választani.

Ezt követően szükséges megadni az Ön egészségpénztárának nevét,címét és tagi azonosítóját.

Webáruházunk az alábbiakban meghatározott egészségpénztárakkal áll jogviszonyban,azonban lehetősége van más egészségpénztár nevére is kérni a számla kiállítását,a fentieknek megfelelően.

  • Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár
  • IZYS Önsegélyező Pénztár
  • MBH Gondoskodás Egészségpénztár
  • OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztár
  • Patika Egészségpénztár
  • Új Pillér Egészségpénztár
  • Vasutas Önkéntes Kölcsönös Kiegészítő Egészség- és Önsegélyező Pénztár


Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben megrendelését a Pingvin Zsebpatika mobil applikáción keresztül adja le, úgy kérjük a megjegyzés rovatban szíveskedjen feltüntetni az egészségpénztári kártya elfogadó hely nevét, címét és az Ön tagi azonosítóját.


Kérjük, egészségpénztári adatait pontosan szíveskedjen megadni, tekintettel arra, hogy ezen adatok automatikusan kerülnek rá egészségpénztári számlájára. Az adatok hibás, hiányos vagy téves megadásával kapcsolatban Webáruházunkat felelősség nem terheli, a számlákat ezen esetekben nem áll módunkban sztornózni, illetve javítani.


Tájékoztatjuk, hogy az egészségpénztár nevére kiállított számlán egészségpénztári kártyára elszámolható-és nem elszámolható termékek egyaránt szerepelhetnek, azokat nem szükséges külön rendelésben leadnia, illetve webáruházunk nem köteles azokat szétválogatni.


Amennyiben megrendelése ellenértékét bankkártyával vagy banki átutalással kívánja kiegyenlíteni, erre a rendelés leadásától számított 6 nap áll rendelkezésére. Tehát amennyiben bármely ok miatt a megrendelés során a fizetés sikertelen, a rendelés leadásától számított 7. napig van lehetőség annak újra indítására és így a megrendelés realizálására. Sikertelen fizetés esetén, a fenti határidőt követően a megrendelés törlésre kerül. A jelen pont szerinti törölt megrendelés késedelmes fizetése esetén Társaságunk a törölt megrendeléshez tartozó vételárat 15 napon belül - 15 %, de legalább 250,- Ft kezelési költség levonásával - az Ön részére visszautalja.

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben vásárlását utánvéttel kívánja rendezni, úgy az utánvét beszedésére tekintettel, a csomagszállítás díján felül az utánvételi díj 199,- Ft. Az utánvételi díj összegét abban az esetben is meg kell fizetnie, amennyiben a vásárlás értékhatárára tekintettel a szállítás egyébként ingyenes lenne.

 

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a vásárlási folyamat bármely fázisában lehetősége van arra, hogy az előző menüpontokhoz visszatérjen vagy vásárlását megszakítsa. A „Rendelés” gomb megnyomását követően a megrendelés és az adatok módosítására vagy törlésére a megrendelés leadását követő fél órán belül van lehetősége az ügyfélszolgálat részére (webaruhaz@pingvinpatika.hu) megküldött elektronikus levél útján. Amennyiben több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, kérjük, jelezze utolsó megrendelésének végén, a megjegyzés a webshopnak rovatban. A rendelés összevonására az első rendelés leadásától számított fél órán belül van lehetőség. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a rendelés összevonásra irányuló kérését abban az esetben tudjuk elfogadni, ha az újabb rendelés leadásánál utánvétes fizetési módot választott. Személyes átvétel esetén erre nincs lehetőség.



Társaságunk a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy mentesül a jelen ÁSZF-ben foglalt szerződéses kötelezettségei alól.

A webáruházban leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem ráutaló magatartás (egy ikonra klikkelés) formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

A beérkezett megrendelések elektronikusan iktatásra kerülnek, a megrendelés száma alapján. A megrendelő lapokat webáruházunk 5 évig tárolja.  A Vevő kérésére, a megrendelési szám birtokában, a leadott megrendelő lapokat webáruházunk a Vevő rendelkezésére bocsátja.

A Vásárló adattovábbítási nyilatkozata a SimplePay online fizetés választása esetén:


„Tudomásul veszem, hogy a Pingvin Napfény Zrt. (székhelye: 6720 Szeged, Széchenyi tér 17.) adatkezelő által a www.pingvinpatika.hufelhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1138 Budapest, Váci út 135-139. B. ép. 5. em.), mint adatfeldolgozó részére. ,,Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási név, szállítási cím, szállítási telefonszám, rendelésszám, rendelés összege.”

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi oldalon tekinthető meg: Felhasználói ÁFF

 

Jelen ÁSZF elfogadásával keletkező szerződés nyelve a magyar.

 


Elfelejtett jelszó


A weboldalon a „Bejelentkezés” fejlécnél a "Regisztráció" melletti „Elfelejtett jelszó" gombra kattintva az e-mail címe és az új jelszó megadásával új jelszót tud létrehozni. A megadott e-mail címre elküldünk Önnek egy linket, amelyre kattintva aktiválhatja új jelszavát. A jelszóváltás sikerességét az új jelszóval való sikeres belépés jelenti, illetve az aktiválás után a képernyőn is megjelenik egy tájékoztató szöveg.


4. Szállítás

4.1 Szállítási mód


Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható, Webáruházunk kizáróag magyarországi címekre szállít.

A csomagok kiszállítása kérhető: 

  • személyes átvétellel a 6723, Szeged Csongrádi sgt. 71. szám alatti Pingvin Patikába
  • csomagküldés útján történő házhoz kézbesítéssel (gyógyszerek esetén ezen szállítási mód nem választható),
  • postahelyen történő átvétellel, (gyógyszerek esetén ezen szállítási mód nem választható),
  • közvetlenül PostaPontra (meghatározott MOL töltőállomásokra, COOP áruházakba) történő szállítással, (gyógyszerek esetén ezen szállítási mód nem választható),
  • MPL posta csomag automatáinál történő átvétellel, a Sprinter Futárszolgálat által működtetett Pick Pack Pontokon történő átvétellel (gyógyszerek esetén ezen szállítási mód nem választható), valamint
  • Foxpost csomagautomatába történő kézbesítéssel (gyógyszerek esetén ezen szállítási mód nem választható).

A szállítási cím megadásánál vendégként történő vásárlás esetén vagy regisztrációt követően történő vásárlás esetén a szállítási cím módosításnál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, amely felkerül a fuvarlevélre.

Amennyiben a „Kiszállítás futárral”-t választja, a csomagot a Magyar Posta, a Foxpost - amely kizárólag Foxpost csomag automatába szállít - vagy a Sprinter Futárszolgálat - amely kizárólag Pick Pack pontra szállít - kézbesíti az ország egész területén belül.

A szállítási mód kiválasztása előtt kérjük, szíveskedjen tájékozódni a futárszolgálat szállítási feltételeiről:

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a szállítási címet hibásan adta meg, Webáruházunk két alkalommal megkeresi Önt pontosítás céljából. Abban az esetben, ha megkereséseink nem vezetnek eredményre, rendelését annak leadását követő egy hónap elteltével töröljük.

 


4.2 Szállítási határidő

 

Raktáron lévő termék 14 óráig leadott rendelése esetében a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap. Raktáron nem lévő termékek szállítási határideje a rendelés leadásától számított 7 nap. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben raktáron lévő és raktáron nem lévő terméket is kíván vásárolni, úgy az egész vásárlásra a 7 napos határidő vonatkozik.

A Szolgáltató hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt gyógyszernek nem minősülő egyéb terméket. Gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.

A csomagokat a csomagküldő szolgálat az átvételtől számított 48 órán belül szállítja ki a megadott címre.
A kiszállítások időbeni szervezését a Magyar Posta Zrt. és a Sprinter Futárszolgálat Kft. végzi. A kézbesítés munkanapokon 8-17 óráig történik.

A Foxpost csomag automatába történő kézbesítéssel kapcsolatban felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a rendelés súlya meghaladja a 23 kg-ot, úgy ezen szállítási mód választásának lehetőségét - a csomag automaták méretére tekintettel -  a rendszer nem kínálja fel. Tájékoztatjuk továbbá, hogy bizonyos nagyméretű termékek (például pelenkák) megrendelése esetén szintén nem választható a szolgáltatás.


Személyes átvétel esetén

Tájékoztatjuk, hogy 2022 januárjától a webáruházból történő rendelés során személyes átvételére kizárólag a 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. szám alatti Pingvin Patikában van lehetőség. A szállítási határidőre a fentiek az irányadóak, azaz raktáron lévő termék 14 óráig leadott rendelése esetében a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap. Raktáron nem lévő termékek szállítási határideje a rendelés leadásától számított 7 nap. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben raktáron lévő és raktáron nem lévő terméket is kíván vásárolni, úgy az egész vásárlásra a 7 napos határidő vonatkozik.

Megrendelését e-mailben visszaigazoljuk, majd rendelését a második kiértesítő e-mailünk megérkezését követő 1. munkanapon veheti át a 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. szám alatti Pingvin Patikában, a rendelés átvételére 15 nap áll rendelkezésre.

Személyes átvétel esetén a rendelések utólagos kifizetésére nincs lehetőség, ebben az esetben a megrendelt termékek árát előre ki kell fizetni.

4.3 Szállítási díjak


A webáruházban kosárba tett összes termék vételárának összértéke az irányadó, a szállítási költség és az utánvét összege nélkül.

A megrendelt termék/ek összesített értékének függvényében számítjuk a szállítási díjat. Minimális rendelési összeg nincs. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási költséget. Megrendelését a nap 24 órájában leadhatja. Cégünk hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt gyógyszernek nem minősülő terméket. (Gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.)

* Tájékoztatjuk, hogy a szállítási díj és a súlyfelár összege a szállítási mód kiválasztásánál összevontan - szállítási díjként - jelenik meg.  A rendelésében, a rendelést visszaigazoló e-mailben, valamint rendelésének számláján ezen díjak már tételesen szerepelnek. Ezzel összefüggésben felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a megrendelés értéke alapján a szállítás ingyenes, a szállítási mód kiválasztásánál szállítási díj címen - szállítási díj nélkül - az esetleges súlyfelár összege jelenik meg.


Szállítási díjak (bruttó) Magyarországon:

Megrendelés értéke

Csomagküldés útján történő házhoz kézbesítés

Pick Pack Pont

PostaPont vagy MPL Csomagautomata

Foxpost

Személyes átvétel

14.999,- Ft-ig

1090,- Ft

949,- Ft

899,- Ft

949,- Ft

449,- Ft

15.000,- Ft-tól

ingyenes

ingyenes

ingyenes

ingyenes

ingyenes

 

Súly felár

Webáruházunkban Magyarország területén minden szállításra - kivéve a személyes átvétel esetén - az alábbiak szerinti súlyfelárat kell fizetni:

Megrendelés súlya

Érték

0 – 4,9 kg

-

5 – 9,9 kg

600,- Ft

10-14,9kg

800,- Ft

15-19,9kg

1.000,- Ft

20kg felett

Ajánlat

 

5. Az elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru, több áru egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat. Írásbeli elállás esetén, az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) Korm. rend. 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Nyilatkozatát elektronikusan a webaruhaz@pingvinpatika.hu e-mail címre vagy postai úton a 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. szám alatti telephelyünkre küldheti meg. Kérjük postai levelén tüntesse fel: „WEBÁRUHÁZ”


Az elállási nyilatkozat mintája: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklet:


Elállási-/Felmondási nyilatkozat-minta


(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)


Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:


Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:


Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:


Fogyasztó(k) neve:


Fogyasztó(k) címe:


A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):


Kelt



Letölthető pdf-ben: ide kattintva


Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől az áru megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia webáruházunk részére. A visszaküldött termékeket az Eladó 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. szám alatti telephelyére kérjük címezni.Kérjük a csomagon szíveskedjen feltüntetni: "WEBÁRUHÁZ".

Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és pl. szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.

Ha Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni.

A Vevőnek visszajáró összeg az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező formában kerül visszatérítésre, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja, e fizetési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

Bankkártyával történő fizetés esetén a Vevő által kifizetett összeg jóváírásra kerül a bankkártyára. Ennek átfutási ideje: 10-14 nap, a banki ügyintézés függvényében. A Vevő által kifizetett összeget Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő Vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Vevő viseli elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költséget.

Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Az internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásával.

A jelen pont szerinti indokolás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm.rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható a következő esetekben:

  • A webáruházban kapható termékek jelentős része olyan zárt csomagolású árunak minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza.
  • Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban vesszük vissza. 
  • A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése alapján, tévesen kiszolgáltatott gyógyszer vagy az NNGYK által visszahívott gyógyszer kivételével, gyógyszert visszavenni nem lehet.

Fentiek alapján csak azon vény nélkül kapható gyógyszer tekintetében gyakorolhatja elállási jogát, amely helyett Ön mást rendelt és a gyógyszert esetlegesen tévedésből adtuk át Önnek, illetve amelyet az NNGYK visszahívott.

Abban az esetben, ha Ön részben eláll rendelésétől és ezáltal a vásárlás során esetlegesen kapott kedvezmény feltételeknek (például: ingyenes szállítás, vásárlási értékhatárhoz kötött kedvezmény) már nem felel meg, ezzel a kedvezmény(ek)re való jogosultsága is megszűnik, az(ok) a megrendelés fennmaradó részére nem vehető(k) igénybe.

6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Amennyiben a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését kéri, azt feltétlenül jelezze e-mailben, hogy tájékoztathassuk az ezzel kapcsolatos teendőkről, információkról. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a termék hibájával összefüggésben gyártói bevizsgálás válik szükségessé, úgy annak időtartamára szíves türelmét kérjük. Abban az esetben, ha Ön a vételár visszafizetését kéri, úgy azt a vizsgálat eredményének megfelelően, lezárását követően haladéktalanul teljesítjük.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

A Vevőnek jogában áll, ha hibás a termék szavatossági, illetve jótállási igényét bejelenteni. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze igényét webáruházunk felé e-mailben. Elérhetőségi adatainkat 9. pontban tekintheti meg. Igényének teljesíthetőségével kapcsolatos álláspontunkról 5 munkanapon belül értesítjük.

Kijavítás, illetve kicserélés kérése esetén törekszünk arra, hogy azok 15 napon belül elvégzésre kerüljenek.

Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti Vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott termék megnevezését, vételárát, az Eladó általi teljesítés időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően eladó rögzíti a szavatossági igényre adott választ és tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a Vevő jogvita esetén a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére Társaságunk tartós adathordozón másolatot biztosít.

A jegyzőkönyvet Eladó három évig köteles megőrizni.

Jogvita esetén a Vevő a Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

 

6.1. Kellékszavatosság


Társaságunk hibás teljesítése esetén a vállalkozásunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a termék vételárának arányos leszállítását vagy végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kellékszavatossági igényét Társaságunkkal szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Társaságunktól vásárolta.

A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát. 

A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.

 

6.2. Termékszavatosság


A termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

6.3. Jótállás


Kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt 10.000,- forintot elérő eladási árú tartós fogyasztási- cikkre vonatkozik.

A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel – érvényesíteni.

A kötelező jótállás időtartama a termék árától függően 1, 2 vagy 3 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.


  • Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 10.000,- Ft – 100.000,- Ft közé esik, 1 év jótállás vonatkozik a termékre.
  • Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 100.001,- Ft – 250.000,- Ft közé esik, 2 év jótállás vonatkozik a termékre.
  • Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára a 250.000,- Ft-ot meghaladja, 3 év jótállás vonatkozik a termékre.
  • Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vevő eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vevő részére visszatéríteni.
  • Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Vevő eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vevő nem igényli a vételár arányos leszállítását, az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
  • Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vevő részére visszatéríteni.
  • Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Eladó részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Vevő eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Vevő részére visszatéríteni.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

7. Panaszkezelés

Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:

Postai úton: 6723 Szeged, Csongrádi sgt 71. Kérjük levelén tüntesse fel: "WEBÁRUHÁZ".

E-mail: webaruhaz@pingvinpatika.hu


Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.

Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. 

Termékreklamáció esetén, a bizonyíthatóság érdekében, kérjük, hogy a megreklamált termékhez kapcsolódó számlátés a terméket őrizze meg. Ennek hiányában nem tudjuk panaszát érdemben elbírálni.

Társaságunk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.  

A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az NNGYK gyakorol, elérhetőségüket az alábbi linken találja: https://www.ogyei.gov.hu/tisztigyogyszereszeti_foosztaly/


A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

  • Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője
    Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10.
    Telefon: +36-62-564-164
    E-mail: martonosi.eva@szeged.eu

  • Lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához, a kormányhivatalok elérhetőségei:
  1. Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 4/b.
    Telefon: +36 1 450-2598
    E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
  2. Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u. 10-12.
    Telefon: +36 1 459 4843

    E-mail: fogyved@pest.gov.hu
  3. Bács-Kiskun Vármenyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
    Telefon: 06 76 795-710
    E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
  4. Baranya Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
    Telefon: +36 72 795-398
    E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
  5. Békés Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
    Telefon: +36 66 546-150
    E-mail: fogyved@bekes.gov.hu
  6. Borsod-Abaúj Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Miskolc - Fogyasztóvédelem Ügyfélszolgálat
    Cím: 3525 Miskolc, városház tér 1.
    Telefon: +36 46 512-971
    E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
  7. Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
    Telefon: +36 62 680-530
    E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
  8. Fejér Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd u. 8.
    Telefon: 06 22 501-751
    E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
  9. Győr-Moson Sopron Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
    Telefon: +36 96 795-950 E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
  10. Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.
    Telefon: +36 52 533-924
    E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
  11. Heves Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
    Telefon: 06 36 515-469
    E-mail: fogyved@heves.gov.hu
  12. Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
    Telefon: +36 56 422-603
    E-mail: jasz.kmmf@jasz.gov.hu
  13. Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos L. u. 2.
    Telefon: +36 34 309-303
    E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
  14. Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
    Telefon: 06 32 511-116
    E-mail: fogyved@nograd.gov.hu
  15. Somogy Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri u. 2.
    Telefon: 06 82 510+868
    E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
  16. Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 4400 Nyíregyháza Hatzel tér 10.
    Telefon: 06 42 500-694
    E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
  17. Tolna Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
    Telefon: +36 74 795-385
    E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
  18. Vas Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
    Telefon: +36 94 505-220
    E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
  19. Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Ügyfélszolgálat
    Cím: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
    Telefon: +36 88 550-510
    E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
  20. Zala Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
    Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
    Telefon: +36 92 510-530
    E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu


  • Lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez, a békéltető testületek elérhetőségei

1. Baranya Vármegyei Békéltető testület


Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület


Illetékességi terület: Borsod-Abaúj Zemplán vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1

Telefon: 46/501-090 (új ügyek) 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu


3. Budapesti Békéltető Testület


Illetékességi terület: Budapest

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület


Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongárd-Csanád vármegye

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület


Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye


Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: 06-22/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület


Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye


Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

7. Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület


Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye


Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10., ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Pest vármegye

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Benyújthatja panaszát Európai Bizottság online vitarendezési platformjára is, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját webáruházunkkal. Erre az online adásvételi szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetében van lehetőség.


Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja a következő linken érhető el: Európai Bizottság online vitarendezés       

Társaságunk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá.

 

 

8. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban

A felelősség korlátozása

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:

  1. az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémákért;
  2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, amely megakadályozza a webáruházakadálytalan működését és a vásárlást;
  3. bármilyen adatvesztésért;
  4. bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
  5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

A szolgáltatónak joga van bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítani a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.


Egyéb rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezen kívül figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.


Jelen ÁSZF 2017. október 1. napjától határozatlan ideig hatályos, mely a Pingvin Napfény Zrt. által üzemeltetett www.pingvinpatika.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható.

A webáruházon keresztüli megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződési Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

Az ÁSZF feltételeket a Pingvin Napfény Zrt. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban - egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.


 Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja az oldalakat és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

 

 

9. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

A szolgáltató cégadatai

A szolgáltató cég neve: Pingvin Napfény Gyógyszerészeti Zrt.
A szolgáltató rövidített cégneve: Pingvin Napfény Zrt.
A szolgáltató székhelye: 6720 Szeged, Széchenyi tér 17.
Adószám: 24700450-2-06
Cégjegyzékszám: 06-10-000456
A szolgáltató cégjegyzékszámát kiadó hatóság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató bankszámla száma: OTP Bank: 11735005-26038500

 

A szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetősége:

Hétfő - Péntek: 08.00-16.00 óráig
A szolgáltató levelezési címe:  Pingvin Patika Webáruház 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71.
E-mail elérhetősége: webaruhaz@pingvinpatika.hu
Telefonszáma: +36-62/555-713

Tájékoztatjuk, hogy a weboldal chat felületén keresztül is kapcsolatba léphet Ügyfélszolgálatunkkal, munkaidőben, hétfőtől-péntekig 8.00-16.00 óráig.

* A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
** A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!

**** A rendelés leadásával, valamint az ÁSZF és az adatvédelmi tájékoztató elfogadásával hozzájárulását adja a csomagban történő reklámanyagok küldéséhez.

***** A termék eltérhet a fotón ábrázolttól.